Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the ninja-forms domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/p/papani8h/avia.si/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114 Heathrow v boju s konkurenco kmalu z močnejšim orožjem – novim terminalom 2 | Деловая авиация в Словении

Heathrow v boju s konkurenco kmalu z močnejšim orožjem – novim terminalom 2


Na londonskem letališču Heathrow bodo v sredo zagnali novi terminal 2, poimenovan tudi kraljičin terminal, preko katerega bo lahko letno letelo 20 milijonov potnikov. Z novim terminalom, ki ga je zasnoval španski arhitekt Luis Vidal in je del temeljitejše preobrazbe letališča, se želi Heathrow učinkoviteje spopasti s hitro rastočo konkurenco.


Novi terminal 2 je poseben z več vidikov. Na njem bodo prvič združeni vsi letalski prevozniki združenja Star Alliance, ki letijo na Heathrow. Teh je 23, med preostalimi tremi, ki ne letijo na to letališče, pa je tudi slovenski letalski prevoznik Adria Airways. Ta je na Heathrow v preteklosti že letel, trenutno pa leti na Gatwick.

Krstni let na novi terminal 2 bo v sredo opravila ameriška letalska družba United Airlines, sicer pa bodo prevozniki svoje operacije na novi terminal selili postopno. Vsi naj bi z novega terminala tako leteli s koncem oktobra oz. z novembrom, je ta teden v Londonu novinarjem povedal Justin Erbacci iz združenja Star Alliance, ki je z upravljalcem letališča skupaj zasnoval projekt novega terminala 2.

Erbacci je pojasnil, da ni še na nobenem letališču na enem terminalu skupaj delovalo toliko prevoznikov. To bo potnikom omogočilo večje udobje, saj bo prestopanje med leti hitrejše, osebje pa bo potnikom v primeru odpovedi kakšnih letov lažje poiskalo nove. “Novi terminal ponuja več kot le dober videz,” je dejal Erbacci.

Читайте также:  Falcon - šolanje, letenje in vzdrževanje


A novi terminal 2 je izjemen tudi z arhitekturnega vidika. “Letališča so katedrale 21. stoletja,” je prepričan Vidal, ki je v Veliki Britaniji diplomiral prav na temo londonskega letališča. Kot je dejal na predstavitvi novinarjem, so bile katedrale v preteklosti kraj, kjer so se srečevali ljudje, in ikona mesta. “To so tudi letališča,” je dejal Vidal in novi terminal 2 označil za novo ikono Londona.

Preko novega terminala 2 bo lahko letno letelo 20 milijonov potnikov, pri čemer bo 40 odstotkov, to je približno osem milijonov, tranzitnih potnikov, ki ne bodo zapustili letališča. Prav zato so želeli, tako Vidal, ustvariti terminal, ki bi dajal občutek odprtosti, občutek nekakšnega trga, kot je sloviti Covent Garden, trg s pokrito tržnico, ki velja za eno glavnih znamenitosti Londona.


Pri snovanju novega terminala 2 so imeli v mislih tudi skrb za okolje. Valovita streha v čim večji meri izkorišča dnevno svetlobo, ki prihaja s severa. Ta je po mnenju Vidala najboljša, saj ne prinaša toliko vročine, zato ni potrebnega veliko ohlajanja, poleg tega pa je najbolj homogena, zato je ni treba uravnavati z umetno svetlobo.

Читайте также:  WATTsUP, the new 2-seat electric trainer took its maiden flight


Stari terminal 2, ki ga je kraljica Elizabeta II. odprla leta 1955, so zaprli leta 2009, nato pa so ga podrli. Na začetku je stari terminal letno sprejel dober milijon potnikov, na koncu delovanja pa osem milijonov potnikov. Novi terminal 2, ki se razteza na 210.000 kvadratnih metrih, lahko tako letno sprejme več kot dvakrat toliko potnikov kot stari terminal.

Gradnja novega terminala 2, ki je trajala štiri leta, je stala 2,5 milijarde funtov, preobrazba celotnega letališča, načrtovana do leta 2030, pa naj bi bila vredna 11 milijard funtov. Terminal 1 in 3 bodo zaprli, terminal 4 so obnovili, v prihodnosti pa je predvidena še dodatna širitev terminala 2.

Heathrow bo v prihodnje tako temeljil le na dveh glavnih terminalih, terminalu 2 in 5, ki bosta tvorila vzhodno in zahodno krilo, terminal 4 pa se bo nahajal med njima. “Naš cilj je postati eno najboljših letališč na svetu,” je dejal bodoči glavni izvršni direktor Heathrowa John Holland-Kaye.

Preko Heathrowa, ki velja po številu potnikov za največje britansko letališče in tretje največje na svetu, je lani letelo dobrih 70 milijonov potnikov. Ker letališče praktično “poka po šivih” in se sooča z vse hujšo konkurenco, predvsem azijskih in bližnjevzhodnih letališč, je bilo v zadnjem času v igri kar nekaj scenarijev, kako rešiti prostorsko stisko.

Читайте также:  Hangarji Adrie Airways Tehnike v začetku leta polni


Poleg širitve Heathrowa sta bila v igri še dve možnosti – “selitev” prometa na druga londonska ali regionalna letališča, čemur na Heathrowu niso naklonjeni, in gradnja povsem novega letališča vzhodno od Londona, morda na umetni podlagi v ustju Temze, za kar si je močno prizadeval londonski župan Boris Johnson. Njegov projekt je zato dobil naziv “Borisov otok”.

Gradnja novega terminala na Heathrowu je še en lep primer razvoja in napredka letališč v Evropi. Več primerov gradnje ali obnove terminalov poznamo tudi iz jugovzhodne Evrope, medtem ko Slovenija tega napredka (še) ni zmogla.

Uprava Aerodroma Ljubljana pod vodstvom Zmaga Skobirja, ki v prihodnjih letih pričakuje rast prometa, je sicer pripravila načrt gradnje novega potniškega terminala, a so nekateri manjši delničarji upravljalca brniškega letališča po dolgih zapletih na lanski skupščini zavrnili investicijo v novi terminal. Država na tej skupščini ni imela glasovalnih pravic.

Besedilo in fotografije: Franja Zagorc, STA